Even voorstellen

Gewichtsconsuletenpraktijk

Ik stel me gaag even aan je voor! Mijn naam is Margreet Kooijman, coach, motivator en beauty expert met een positieve vibe! Ik ben redelijk tot zeer sportief en houd van hardlopen, power circuitjes, wandelen en bokszaktrainen/fitboxen. Regelmatig kun je mij vinden in de duinen van Heemskerk of in de sportschool voor een slopende en calorieverslindende bokszaktraining of fitboxtraining. Héérlijk!

Het schipperen met een overvolle agenda en de mogelijke gevolgen daarvan voor een gezond leefpatroon zijn mij niet onbekend. In mijn puberteit ben ik begonnen met lijnen omdat ik vond dat ik véél te dik was. Mijn favoriete diëten waren het brooddieet, het Cambridge dieet (poeders en repen; na 30 jaar nu weer heel hip), het nuldieet (zo lang mogelijk proberen niets te eten en dan ’s avonds voor de bijl gaan) en het fruitdieet. Ook extreme eetbuien waren mij niet onbekend.

Schipperen met een overvolle agenda en de mogelijke gevolgen daarvan voor een gezond leefpatroon zijn mij niet onbekend.

Uiteindelijk zorgde dat voor 15 kilo extra gewicht. Mijn droom destijds was op een dag wakker te worden en dan 10 kilo slanker zijn! Helaas, zo werkte dat niet… Langzamerhand ben ik overgestapt naar een ‘normaal’ voedingspatroon met 3 hoofdmaaltijden en 2 à 3 tussendoortjes. Langzaam afvallen in combinatie met sporten zorgden er uiteindelijk voor dat ik nu al 25 jaar op mijn streefgewicht zit en ook blijf. En nee, ik ben niet graatmager maar pas wel in een prettige maat 38.

Door mijn achtergrond ben ik zeer begaan met iedereen die probeert af te vallen. Na mijn opleiding tot gewichtsconsulente ben ik alweer ruim 16 jaar geleden een eigen praktijk gestart. Ik begeleid en motiveer mensen die willen afslanken of aankomen. Professionele bekwaamheid gecombineerd met persoonlijke betrokkenheid: dat kun je van mij verwachten. Heel vaak hoor ik van klanten: ‘Met jouw dieet kost het mij geen enkele moeite!’ Een groter compliment kun je mij niet geven! Ik ben net zo blij en trots als de klant zelf, als deze elke week weer afvalt. Daar doe ik het – als coach – ook voor. Want laten we wel zijn: afvallen is óók topsport.

Laten we wel zijn: afvallen is óók topsport.

Naast mijn praktijk verzorg ik lezingen/presentaties voor bedrijven en beginnende sporters, en ik geef vitaliteitsworkshops en voorlichting op scholen en bij bedrijven/organisaties. Dit betreft een scala aan onderwerpen: terugdringen ziekteverzuim door gezonde medewerkers, weet-wat-je-eet-workshop, of: iedereen een gezonde lifestyle. Ook kun je bij mij terecht voor een kleuranalyse. Gepast trots ben ik ook over het feit dat huisartsen mij goed weten te vinden: veel huisartsen in Heemskerk, Beverwijk en Uitgeest verwijzen inmiddels mensen met overgewicht door naar mij. Mag ik jou ook helpen om op een normale, verantwoorde manier de nodige kilo’s kwijt te raken? Geloof me, het werkt ècht!