Kook je slank

Vind je koken leuk? Wil je gezond, slank en lekker eten? Hou je van snel en makkelijk? Dan zijn deze kook- en voedingsworkshops iets voor jou!

Je leert met (nog meer) plezier te koken, waarbij je verschillende kook- en snijtechnieken onder de knie krijgt, en daarnaast steek je op voedingsgebied heel veel op.

Uiteraard zijn deze workshops ook geschikt voor mensen die niet willen afvallen, maar het wel leuk vinden om te koken!

De workshops worden gegeven door gerenommeerd chefkok Remco Meijer, en door Margreet van der Plas, gewichtsconsulent/voedingsdeskundige. Zie onderaan deze pagina de eerste recensies van enkele deelnemers!

Kook je slank

Wat moet je nou toch met een forel, een zak roerbakgroente of een ossenhaas? Sta je weifelend in de supermarkt met de verpakking in je handen? De verleiding is dan groot om toch maar die hamburger of slavink te pakken… Niet echt gezond of bijzonder lekker! Chefkok Remco Meijer van het gerenommeerde restaurant ’t Schippersrijk in Uitgeest en gewichts­consulent Margreet van der Plas hebben voor dit probleem de hoofden bij elkaar gestoken en starten met een serie slanke kook- en voedings­workshops. Lekker koken en toch afvallen!

Komt de vraag weleens bij je op: Wat zal ik vanavond nou toch weer eens verzinnen voor het eten? Of vind je koken maar saai? Geen tijd, geen zin, laat thuis, kortom, wat is uw kooksmoes? De gemiddelde Nederlander kiest toch snel voor groente, aardappels en een stukje vlees, of juist heel vaak pasta omdat het ‘makkelijk’ is. Daar is niets mis mee, maar het is ook leuk om eens met een paar simpele handgrepen iets heel anders op tafel te zetten. Remco en Margreet hebben de messen geslepen voor een serie workshops die garant staan voor ‘fun’ bij het koken.

Gelegenheidsduo Remco en Margreet erkennen dat eten in restaurant vaak calorierijk
is, en willen daarom ook gaan voor ‘slank in de keuken’. Een prettige
bijkomstigheid nu de helft van de Nederlanders overgewicht heeft!

Deze 2 coaches nemen de deelnemers mee op een ontdekkingsreis naar nieuwe smaakbelevingen
en verwondering over allerlei voedingsaspecten. Zij doen dat door boeiende kookworkshops,
waarbij uzelf vooral aan de slag gaat met alle geleerde kooktechnieken.

HEEFT U ZELF EEN GROEPJE VOOR EEN KOOKWORKSHOP?

Hieronder enkele tips voor een boeiende kookworkshop:

Thema: TAPAS

We maken met z’n allen een tapasbuffet. Spannende mediterraanse hapjes
& gezonde bites met een slanke touch. Heerlijk voor van de zomer, met feestjes
of gewoon gezellig met z’n tweeën!

Thema: 4 gangen menu in Restaurant Style

We gaan met z’n allen een mooi, maar slank menu koken, dat je zo bij een
restaurant voorgeschoteld zou kunnen krijgen (alleen niet zo slank als bij deze
workshop)!

Thema: Soul & Slank

We gaan – o.a. met de barbecue – heerlijke gerechten maken met Caribische invloeden:
pittig, vol smaak en met soul!

Voor groepen van minimaal 15 personen is er te allen tijde de mogelijkheid
om een privé kookworkshop aan te vragen. Ook kunnen kleinere groepjes
worden gecombineerd. Neem gerust contact met ons op.

Elke workshop is er een demo, waarna je zelf aan de slag gaat. Uiteraard gaan
we daarna met z’n allen genieten van alles wat we met elkaar hebben gemaakt!

TARIEVEN

Prijs voor een individuele workshop is € 42,50 p.p., inclusief ontvangst
met koffie of thee en een glaasje wijn bij het eten. Opgeven kun je doen via
info@gewichtsconsulenteheemskerk.nl
of telefonisch: 06-14268794.

Na betaling is je inschrijving definitief. Bij annulering 1 week voor aanvang
van de workshop vindt geen restitutie plaats. Je kunt wel altijd iemand anders
in jouw plaats laten gaan. Bij annulering langer dan 1 week voor aanvang wordt
50% in rekening gebracht.

ENKELE RECENSIES!

Hi Margreet,

Ik vond het echt te gek! Geweldig genoten en gesmikkeld. Weer een “andere”
manier van koken, bewust i.p.v. met koksroom en alle andere lekkere dingen te
goochelen.

Wat een goede combinatie zijn jullie!

Ik ben er volgende week zeker weer bij.

Gr.

Johan.

Hoi Margreet,

Ik vond het erg leuk en leerzaam afgelopen maandag! Ondanks, dat ik al jaaaaaaaren
“aan de lijn” ben, heb ik toch weer wat geleerd van je (de Griekse
yoghurt..)

Tot maandag.

Groetjes,

Roelie

Hoi Margreet,

Ik heb écht een hele leuke avond gehad maandag! Wat hebben we leuke
en lekkere dingen gemaakt en ik was de volgende dag niet eens aangekomen! Ondanks
dat we pas om 22.30 uur gingen eten!!!

Ik stond gisterenavond thuis ook al heel anders in de keuken, had echt zin om
wat lekkers maken en raar maar waar, doordat je nu beter / sneller leert snijden
is het ook veel makkelijker om meer verse groenten te verwerken in je gerechtjes.

Mijn man was in elk geval enthousiast en ik heb zelf heerlijk gegeten ‘bij mezelf’…

Hartelijke groeten,

Hallo Margreet,

Ik vond het maandag ook erg leuk en leerzaam. De tzatiki ga ik zaterdag al maken
voor mijn 25 gasten bij een BBQ, kan ik mijn snijtechniek nog wat meer oefenen.

Heb nu al zin in maandag!

Tot dan.

Groeten,

Annette

PRIK JE OOK EEN SLANK VORKJE MET ONS MEE?